Going blue

#helelortetchallenge

tumblr_n736iqNNyq1qzgq67o1_1280.jpg
tumblr_n3p2vt3VZ71qcbaapo1_500.jpg
Amanda Bisk 02.jpg
tumblr_n3tlkt1hR41qkquqwo1_500.jpg
tumblr_n9uctd4yJX1sot984o1_500.gif
1103-woman-running.jpg
56175596ba2f11e3a44c0a74c7321276_6.jpg
478df1d02122b8dc587fb24c00f7156e.jpg
tumblr_na262m7oR91rf3q3lo1_500.png
D. 1. September starter Senses en 21 dags challenge og det tilbud fik mig lige i gear til at komme igang og i sving med sensommeren og det kommende efterår. Mine træningsrutiner har været lidt brudt op hen over sommeren og selvom jeg stadig løber og træner, så mangler jeg lige den sidste my motivation for at komme stærkt igen. Så nu er det nu! Jeg er allerede medlem i Senses så på sin vis er det bare min egen lille challenge jeg har gang i, men derfor vil jeg alligevel dele den med jer!

ChallengeJeg starter d. 1. September med en 30 dages challenge. Træning hver dag; enten et hold hos Senses (hot yoga, reformer & cardio core) eller en løbetur udenfor kombineret med hjemmeyoga og styrke træning.

Jeg ved at jeg ikke kan nå et hold hver dag pga. skole og rejser, men de dage jeg ikke kan nå det, vil jeg løbe udenfor og lave øvelser hjemme.

Mål: Der må jo være en mening med galskaben, for det er bestemt ikke min plan at træne hver dag, resten af mit liv, men jeg håber igennem denne her challenge at nå et par del mål, samt etablere nogle gode rutiner og vaner, der giver mig blod på tanden til at fortsætte en god træningsstil resten af året.

Helt konkret så har jeg planer om at løbe et par løb her i sensommeren og efteråret så skal have min kondition banket op og styrket mine muskler. Det sidste års løberi har givet mig frygteligt stive ben, så mit mål med yogaen er at blive mere smidig og arbejde med min vejrtrækning. Igennem cardio core og reformer vil jeg gerne styrke mit core så jeg har en bedre holdning når jeg løber. Derudover har jeg to andre mål, som i princippet ikke har noget med noget at gøre: jeg vil gerne kunne lave 5 armbøjninger på fødderne (altså ikke tøseudgaven) – det har jeg aldrig kunnet og mine armmuskler er en sørgelig forsamling, så uden at gå for Madonna (meget tonede arme) looket, så er det mit mål. Jeg vil også gerne kunne lave et ordenligt yoga headstand – ikke noget vildt fancy, men bare kunne stå i stillingen. 

Måske det lyder af meget, men det er ikke fordi jeg forventer en kæmpe forandring på 30 dage – jeg er i en god grundform og har ikke et mål om at tabe mig.

Som en opsummering så er det; bedre kondition på 5-10km distancer (løbeture, intervaltræning og styrketræning), smidighed (hot yoga, hjemmeyoga og reformer) og stærkere core (yoga, reformer og cardio core). Styrke og teknik til at lave 5 RIGTIGE armbøjninger og et hæderligt headstand.

Jeg er, som det nok fremgår, ret glad for at træne i Senses og underviserne kan virkelig hjælpe mig i min træning. Jeg løbetræner med Cecilie til Cardio Core (hun er også personlig træner og blogger på Simply Fit) og ellers træner jeg reformer hos Olivia Christensen og hot yoga helst hos Emilie Shack, Natascha Hardt eller Stinna Shaktiva. Når jeg laver hjemmeyoga, løber og drømmer om headstands så får jeg vildt meget inspiration fra instagram. Lige nu følger jeg @beachyogagirl @yogitoes123 @patrickbeach @amandabisk @annemini @hyld @frederikke_brasch og @ceblak

Hvis i har lyst til at følge med eller måske endda være med, så tjek #helelortetchallenge og tag jeres træningsbilleder på insta. Hvis i er helt på, så tjek også lige healthy skinny bitch og Trine som har fuld gang i #thebutsquatchallenge, der er masser af trænings- og madinspiration at hente.

Og så vil jeg lige pointere at det ikke for alle er en god ide at træne hver dag – det kan føre til skader og overbelastning. Jeg har dyrket motion og trænet meget siden jeg var 12 år, så jeg kender min krop og ved hvad den kan og ikke kan klare. Min træning skal være blandet og hvis jeg løber 10 km den ene dag, så løber jeg ikke 20 dagen efter. Jeg kombinere cardio med styrketræning, reformer og yoga så jeg både får min puls op, trænet mine muskler og strukket ud og trukket vejret helt ned i maven. Jeg lytter til min krop og til de mega seje undervisere i Senses, det er nemlig ikke altid at mine ambitioner hænger sammen med hvad min kondition og mine fugleklatarme kan klare. Jeg er ikke træningsekspert og dét der virker for mig, virker måske ikke for dig.

Være realistisk, lyt til din krop og tag udfordringen op! #helelortetchallenge let’s go!

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Going blue